مدرسة النصر الاعدادية المشتركة
عزيزي الزائر / عزيزتي الزائرة يرجي التكرم بتسجبل الدخول اذا كنت عضو معنا
او التسجيل ان لم تكن عضو وترغب في الانضمام الي اسرة المنتدي
سنتشرف بتسجيلك
شكرا
ادارة المنتدي


تنشئة جيل مبدع واع فكريا ، يتميز اخلاقيا و علميا ، نافعا لوطنه ومتفاعلا مع مجتمعه.
 
الرئيسيةالبوابةاليوميةمكتبة الصورس .و .جبحـثالمجموعاتالتسجيلدخول

شاطر | 
 

 امثالنا الشعبية

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل 
انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3  الصفحة التالية
كاتب الموضوعرسالة
نور الايمان
المراقب العام
المراقب العام



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 2382
تاريخ التسجيل : 01/12/2009
العمر : 21

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: امثالنا الشعبية   الخميس مايو 27, 2010 12:01 am

تذكير بمساهمة فاتح الموضوع :

انا جايبه لكو النهارده لعبه بس مش عارفه اذا كنتوا شفتوها قبل كده ولا لاء
واللعبه هيه :ان كل واحد يدخل يقول الجزء الاول من مثل شعبي واللي بعده يكمل المثل
ويقول واحد جديد واللي بعده يكمل واللي بعده واللي بعده وهكذا
كده بقي هيبقي عندنا امثال شعبيه كتيره وكمان نتعرف علي الجديد



على قد لحافك...........................



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

كاتب الموضوعرسالة
kitty
مشرف قسم الشعر و الشعراء
مشرف قسم الشعر و الشعراء



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 609
تاريخ التسجيل : 11/05/2010
العمر : 20

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   السبت مايو 29, 2010 9:41 am

التكملة اعتقد :

اللى قرصه الثعبان يخاف من الحبل

مش متأكدة

طيب نقول

أضرب السايب .......
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
3bdo
مشرف
مشرف


الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : ذكر
عدد المساهمات : 1089
تاريخ التسجيل : 04/01/2010
العمر : 19
الموقع : Noooo :P

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   السبت مايو 29, 2010 9:49 am

اسمه كدة
أضرب المربوط يخاف السايب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Ammar
نائب المدير العام
نائب المدير العام



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : ذكر
عدد المساهمات : 2938
تاريخ التسجيل : 23/11/2009
العمر : 22
الموقع : في البيت

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   السبت مايو 29, 2010 10:02 am

اضرب المروبط يخاف السايب يتربط !!!!!

صح ولا غلط







الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
kitty
مشرف قسم الشعر و الشعراء
مشرف قسم الشعر و الشعراء



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 609
تاريخ التسجيل : 11/05/2010
العمر : 20

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   السبت مايو 29, 2010 6:51 pm

لا معلش انا اللى غلطت

هو المفروض اضرب المربوط يخاف السايب

طيب نقول

أعمل الخير ...
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
نور الايمان
المراقب العام
المراقب العام



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 2382
تاريخ التسجيل : 01/12/2009
العمر : 21

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الأحد مايو 30, 2010 12:44 am

التكمله اعمل الخير وارميه في البحر
طب
شوفو المثل التحفه ده
الناس خبتها السبت والحد و انا .................



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
aya
المديرة
المديرة



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 2458
تاريخ التسجيل : 15/07/2009
العمر : 21
الموقع : في ارض الله

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الأحد مايو 30, 2010 1:51 am

ههههههههههههه

ليه بس يا شوشو

و انا خبتي ما وردتش علي حد

خدو المثل ده

من طلع من داره .................
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://el-nasrprepschool.yoo7.com
نور الايمان
المراقب العام
المراقب العام



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 2382
تاريخ التسجيل : 01/12/2009
العمر : 21

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الأحد مايو 30, 2010 4:32 am

هههههههههههههه
التكمله
من طلع من داره اتقل مقداره
خدي ده
أخد ابن عمي و اتنشر عليه بكمي و آخد ابن خالي و.............
انا الصراحه اول ره اشوفو بس عرفت الاجابه



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
israa
طالب نشيط
طالب نشيط



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 928
تاريخ التسجيل : 20/03/2010
العمر : 22

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الأحد مايو 30, 2010 4:54 am

تقريبا وارمى او انشر عليه شالى متهيألى يعنى صح ولا ايه
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
aya
المديرة
المديرة



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 2458
تاريخ التسجيل : 15/07/2009
العمر : 21
الموقع : في ارض الله

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الأحد مايو 30, 2010 5:56 am

طيب فين المثل اللي هنكمله يا اسراااااء .؟؟؟؟

شوفي ده

جات الحزينة تفرح ...................

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://el-nasrprepschool.yoo7.com
3bdo
مشرف
مشرف


الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : ذكر
عدد المساهمات : 1089
تاريخ التسجيل : 04/01/2010
العمر : 19
الموقع : Noooo :P

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الأحد مايو 30, 2010 6:23 am

ملقتلهاش مطرح
صح ولا غلط
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Ammar
نائب المدير العام
نائب المدير العام



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : ذكر
عدد المساهمات : 2938
تاريخ التسجيل : 23/11/2009
العمر : 22
الموقع : في البيت

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الأحد مايو 30, 2010 7:18 am

انا واخويا على ابن عمي ............







الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
3bdo
مشرف
مشرف


الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : ذكر
عدد المساهمات : 1089
تاريخ التسجيل : 04/01/2010
العمر : 19
الموقع : Noooo :P

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الأحد مايو 30, 2010 7:41 am

وانا وابن عمى على الغريب
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
israa
طالب نشيط
طالب نشيط



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 928
تاريخ التسجيل : 20/03/2010
العمر : 22

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الأحد مايو 30, 2010 12:16 pm

فين المثل يا عبدو؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
طب خدوا ده



الجنازة حارة و...........................

مش عارفة عارفينه ولا لأ
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
نور الايمان
المراقب العام
المراقب العام



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 2382
تاريخ التسجيل : 01/12/2009
العمر : 21

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الأحد مايو 30, 2010 12:26 pm

انا مش عارفاه



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
3bdo
مشرف
مشرف


الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : ذكر
عدد المساهمات : 1089
تاريخ التسجيل : 04/01/2010
العمر : 19
الموقع : Noooo :P

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الأحد مايو 30, 2010 1:02 pm

والميت عود كبريت
الشيطان استاذ الرجل .........
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
israa
طالب نشيط
طالب نشيط



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 928
تاريخ التسجيل : 20/03/2010
العمر : 22

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الأحد مايو 30, 2010 1:19 pm

انا اقوله

الجنازة حارة والميت كلب

لو حبيبك عسل.........................
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
aya
المديرة
المديرة



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 2458
تاريخ التسجيل : 15/07/2009
العمر : 21
الموقع : في ارض الله

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الأحد مايو 30, 2010 1:23 pm

هههههههههه

حلو المثل يا اسراء
لو حبيبك عسل.......متلحسوش كله

و بتاعك حلو يا عبدو مع انه فيه ظلم للمرأة
حرررراااااااااااااام

الشيطان استاذ الرجل ........و تلميذ المرأة
.
:evil:
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://el-nasrprepschool.yoo7.com
aya
المديرة
المديرة



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 2458
تاريخ التسجيل : 15/07/2009
العمر : 21
الموقع : في ارض الله

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الأحد مايو 30, 2010 1:26 pm

ده مثل

ابويا يحبني غنية و ...................

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://el-nasrprepschool.yoo7.com
israa
طالب نشيط
طالب نشيط



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 928
تاريخ التسجيل : 20/03/2010
العمر : 22

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الأحد مايو 30, 2010 1:28 pm

ههههههههههه
شكرا يا ايه

انا اول مرة اسمع المثل ده بس اكيد هتبقة وجوزى يحبنى حاجة كده
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
aya
المديرة
المديرة



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 2458
تاريخ التسجيل : 15/07/2009
العمر : 21
الموقع : في ارض الله

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الأحد مايو 30, 2010 2:20 pm

هههههههههههه

ذكية يا اسراااااااااء طبعا


ايوة و جوزي يحبني عفية
( طبعا بصحة عشان شغل البيت )

ههههههههه

خدي المثل دع اكيد عارفاه

يا واخد القرد علي ماله ............
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://el-nasrprepschool.yoo7.com
israa
طالب نشيط
طالب نشيط



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 928
تاريخ التسجيل : 20/03/2010
العمر : 22

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الأحد مايو 30, 2010 2:30 pm

يروح المال ويفضل القرد على حاله


هههههههههههه
ايوة عارفاه بس طبعا بعد تعديل خالتك


خدى دى


ان كان ليك حاجة عند.................................



برضه تحت اشراف خالتك
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
aya
المديرة
المديرة



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 2458
تاريخ التسجيل : 15/07/2009
العمر : 21
الموقع : في ارض الله

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الأحد مايو 30, 2010 2:33 pm

ههههههههههه

ان كان ليك حاجة عند...الكلب قله يا سيدي

انا مش بحب المثل ده ههههههههه

خدي ده

علمناهم الشحاته ..............
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://el-nasrprepschool.yoo7.com
نور الايمان
المراقب العام
المراقب العام



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 2382
تاريخ التسجيل : 01/12/2009
العمر : 21

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الإثنين مايو 31, 2010 12:00 am

هههههههههههه
علمناهم الشحاته.........سبقونا علي الابواب صح كده
خدي ده
لسانك حصانك ان............وان..........



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
israa
طالب نشيط
طالب نشيط



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 928
تاريخ التسجيل : 20/03/2010
العمر : 22

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الإثنين مايو 31, 2010 12:06 am

لسانك حصانك ان صنته صانك وان خنته خانك



خدوا ده كمان

اللى معاه قرش محيره..........................
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Ammar
نائب المدير العام
نائب المدير العام



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : ذكر
عدد المساهمات : 2938
تاريخ التسجيل : 23/11/2009
العمر : 22
الموقع : في البيت

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الإثنين مايو 31, 2010 12:50 am

يجيب حمام ويطيره
ههه

بصو ده

المركب اللى فيها رايسين
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
نور الايمان
المراقب العام
المراقب العام



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 2382
تاريخ التسجيل : 01/12/2009
العمر : 21

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الإثنين مايو 31, 2010 1:06 am

التكمله
المركب الي فيها تغرق



الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
Ammar
نائب المدير العام
نائب المدير العام



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : ذكر
عدد المساهمات : 2938
تاريخ التسجيل : 23/11/2009
العمر : 22
الموقع : في البيت

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الإثنين مايو 31, 2010 1:12 am

هههههه غلط

المركب اللي فيه رايسين يلعبو طاولة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
israa
طالب نشيط
طالب نشيط



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 928
تاريخ التسجيل : 20/03/2010
العمر : 22

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الإثنين مايو 31, 2010 2:52 am

ههههههههههههههههه

خدوا ده


فولة و............................
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
aya
المديرة
المديرة



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 2458
تاريخ التسجيل : 15/07/2009
العمر : 21
الموقع : في ارض الله

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الإثنين مايو 31, 2010 3:07 am

هههههههههههه

فولة و اتقسمت نصين


خدوا ده

بين البايع و ..........
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://el-nasrprepschool.yoo7.com
israa
طالب نشيط
طالب نشيط



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 928
تاريخ التسجيل : 20/03/2010
العمر : 22

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الإثنين مايو 31, 2010 3:41 am

بين البايع والشارى يفتح الله



اصوم اصوم............................
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
aya
المديرة
المديرة



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 2458
تاريخ التسجيل : 15/07/2009
العمر : 21
الموقع : في ارض الله

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الإثنين مايو 31, 2010 6:10 am

هههههههههههه

ااصوم اصوم............................و افطر علي بصلة

تقريبا


خدي ده

*يا خبر النهارده بفلوس ...............
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://el-nasrprepschool.yoo7.com
israa
طالب نشيط
طالب نشيط



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 928
تاريخ التسجيل : 20/03/2010
العمر : 22

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الإثنين مايو 31, 2010 6:24 am

صح


بكرة يبقى ببلاش



ضربوا الاعور على عينه...........................
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
aya
المديرة
المديرة



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 2458
تاريخ التسجيل : 15/07/2009
العمر : 21
الموقع : في ارض الله

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الإثنين مايو 31, 2010 6:28 am

ههههههههههه

مش متاكدة اوووي

ضربوا الاعور على عينه.....................قال خربانة خربانة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
http://el-nasrprepschool.yoo7.com
israa
طالب نشيط
طالب نشيط



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 928
تاريخ التسجيل : 20/03/2010
العمر : 22

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الإثنين مايو 31, 2010 6:42 am

صح يا يويو

فين المثل بقى


اللى مايشفش من الغربال.................
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
kitty
مشرف قسم الشعر و الشعراء
مشرف قسم الشعر و الشعراء



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 609
تاريخ التسجيل : 11/05/2010
العمر : 20

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الثلاثاء يونيو 01, 2010 2:09 pm

يبقى أعمى

ان كان حبيبك عسل .......
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
asmaa tohamy
مشرف فلسطين عربية
مشرف فلسطين عربية


الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 1930
تاريخ التسجيل : 07/02/2010
العمر : 21
الموقع : ام الدنيا

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الثلاثاء يونيو 01, 2010 2:27 pm

متلحسوش كله
ههههههههههه
وعلى رأى المثل
اجرى يا بنأدم جرى الوحوش............................





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
3bdo
مشرف
مشرف


الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : ذكر
عدد المساهمات : 1089
تاريخ التسجيل : 04/01/2010
العمر : 19
الموقع : Noooo :P

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الثلاثاء يونيو 01, 2010 2:32 pm

غير رزقك لن تحوش

صح ولا غلط

ابنك على ما تربيه ............
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
asmaa tohamy
مشرف فلسطين عربية
مشرف فلسطين عربية


الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 1930
تاريخ التسجيل : 07/02/2010
العمر : 21
الموقع : ام الدنيا

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الثلاثاء يونيو 01, 2010 4:42 pm

ووزوجك على ماتعوديه
هههههههه
صح ولا لاء
على أد فلوسك.....................





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
3bdo
مشرف
مشرف


الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : ذكر
عدد المساهمات : 1089
تاريخ التسجيل : 04/01/2010
العمر : 19
الموقع : Noooo :P

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الثلاثاء يونيو 01, 2010 4:50 pm

صح
على قد فلوسك طوح رجليك

علي ما ينقطع الجريد ....................................
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
asmaa tohamy
مشرف فلسطين عربية
مشرف فلسطين عربية


الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 1930
تاريخ التسجيل : 07/02/2010
العمر : 21
الموقع : ام الدنيا

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الأربعاء يونيو 02, 2010 3:39 am

يفعل الله مايريد

اكمل
على وشك يبان يا..................





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
radwa
مشرف الرياضة
مشرف الرياضة



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 1204
تاريخ التسجيل : 09/08/2009
العمر : 22

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الأربعاء يونيو 02, 2010 3:41 am

و الايد قصيرة مش عارفة
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
asmaa tohamy
مشرف فلسطين عربية
مشرف فلسطين عربية


الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 1930
تاريخ التسجيل : 07/02/2010
العمر : 21
الموقع : ام الدنيا

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الأربعاء يونيو 02, 2010 3:55 am

لاء خطأ
هتكون
يا مداغ اللبان





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
3bdo
مشرف
مشرف


الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : ذكر
عدد المساهمات : 1089
تاريخ التسجيل : 04/01/2010
العمر : 19
الموقع : Noooo :P

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الأربعاء يونيو 02, 2010 3:57 am

ده مثل سهل اوى
اللى انتو بتقولو عليه ده
زى الكلب .............................
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
asmaa tohamy
مشرف فلسطين عربية
مشرف فلسطين عربية


الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : انثى
عدد المساهمات : 1930
تاريخ التسجيل : 07/02/2010
العمر : 21
الموقع : ام الدنيا

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الأربعاء يونيو 02, 2010 5:13 pm

بجد مش عارفة جاوب انت

انا اعرف بتاعت زى القطط ياكلوا وينكروا
ههههههههههههه
ادى العيش لخبازينه............





الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
3bdo
مشرف
مشرف


الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : ذكر
عدد المساهمات : 1089
تاريخ التسجيل : 04/01/2010
العمر : 19
الموقع : Noooo :P

خدمات المنتدى
مشاركة الموضوع: مشاركة

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الخميس يونيو 03, 2010 6:00 am

زى الكلب يخاف ويخوف
ههههههههههه
يختبر الذهب بالنار ............................
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
medo kady
طالب فعال
طالب فعال



الهواية :
المهنة :
المزاج :
اعلام الدول :
الجنس : ذكر
عدد المساهمات : 401
تاريخ التسجيل : 10/05/2010
العمر : 21
الموقع : in the center

مُساهمةموضوع: رد: امثالنا الشعبية   الأربعاء يونيو 09, 2010 6:56 am

اللى ما يحبش يكسف من بنت عمه ما يجبش منها خضار
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
امثالنا الشعبية
استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 2 من اصل 3انتقل الى الصفحة : الصفحة السابقة  1, 2, 3  الصفحة التالية

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
مدرسة النصر الاعدادية المشتركة :: المنتدي الترفيهي :: قسم الالغاز و المسابقات-
انتقل الى: